pátek 6. července 2012

Jídelníček 5. a 6. 7. + Dosavadní průběh

Zdravím vás:)
Jak už jsem psala, nejsme s milým doma a tak jídelníčky nejsou ideální, od opakujících se potravin po včerejší gurmánské odpoledne a dnešní nepravidelnost...


Včera:
9:30 - jahelník, 2 nektarinky
13:15 - bulgur s cizrnou a opečeným lilkem s bazalkou a česnekem, červená řepa (syrová) 
15:00 - 19:00 - spousta oříšků a sušeného ovoce*, banánový koktejl (2 banány, 300ml sójového mléka)
20:30 - cizrna s restovanou cuketou a olivovým olejem, ledový salát
*od přítelovy úžasné maminky jsem dostala jsem obří kornout, viz foto (olivový olej jsem také dostala:D a je zde pro srovnání velikosti, je to 0,75l) -  půlka už ho není, s milým jsme odpočívali a já zobala a popíjela:)

Dnes nemám vůbec hlad, zřejmě kombinace horka a včerejšího nacpaného bříška:
6:50 - jahelník (půlka obvyklé porce)
11:30 - 15:30 - bulgur s cizrnou a opečeným lilkem s bazalkou a česnekem, ledový salát, pekingské zelí
18:30 - červená řepa
21:00 - 100g uzeného tofu, kysané zelí, ledový salát


Co se týče mých pocitů, pomalu si začínám zvykat. Je tedy pravda, že se mi dnes opravdu zastesklo po krémové konzistenci sýrů a tvarohů a když jsem v jednom časopise viděla recept na cheesecake, bylo mi líto, že je jen tak neochutnám. Na druhé straně - už od prvního dne svého experimentu se dívám po veganských receptech a je jich tolik, které bych chtěla vyzkoušet:)! Takže určitě trpět nebudu, jen zatím nemám nakoupeny ty správné potraviny a mé stravovací možnosti jsou lehce omezeny. O to více se snažím jíst zeleniny a ovoce, které jsou k dispozici všude - a když jsem dneska skočila do Tesca, abych vybrala nějakou dobrůtku příteli (vyhrála to hořká Studentská pečeť), viděla jsem, že mají žlutý meloun za 9,90 Kč/kg (tip pro vás:)!), a protože jsem jej ještě neměla, nebylo nad čím váhat - a hned jsem měla pocit, jak si dopřávám a jak skvěle se rozmazluji:D!

Další věc je ta, že dokud se budu držet tohoto stravování, neměla bych skončit u přejídání. Jak už jsem psala dříve, člověk dostane neodolatelnou chuť spíše na čokoládovou zmrzlinu než na luštěniny se zeleninou a dokud já tyto potraviny "nesmím", tak prostě "nesmím". A už začínám pozorovat i mírnou změnu vztahu k jídlu. Nemám potřebu zkoušet všechno hned a najednou, naopak - tím, že chci, aby toto mé stravování co nejméně narušilo náš rozpočet, volím jednoduché potraviny (obiloviny, luštěniny, levnější zeleninu) a neexperimentuji rovnou s luxusními výrobky jako jsou různé lahodně vypadající produkty z DM, které by člověk snědl na posezení.

Takže: zatím jsem naprosto spokojená:)!

2 komentáře:

  1. Vedeš si skvěle! Já si opravdu nedovedu představit žít například bez medu, nebo ty zmiňované sýry... doporučuju ti dávat si pozor, co ti servírují v restauraci - stokrát můžeš říkat sýr ne, ale stejně se může stát, že ho tam objevíš. A se zmrzkou to také není nejjednodušší. Ale sama poznáš, jaká strava je pro tebe a tvé tělo nejlepší, každý jsme jiný:) Tak se zatím měj krásně, vymýšlej další chutný veganský recepty, já se moc ráda kouknu na inspiraci!:) Užívejte dovolený:)

    OdpovědětVymazat
  2. Velmi zajímavý jídelníček, i když se asi jen inspiruji.Bezvadný dáreček, máš skvělou tchýni.
    Lauritta

    OdpovědětVymazat

Ráda si přečtu Váš názor:)! Díky za komentář, případnou odpověď najdete opět zde. Sofie