středa 4. července 2012

Jahelník vegansky

Nebyla bych to já, abych si svůj nynější režim nesnažila nějak zpříjemnit:) Včera jsem si upekla rychlý jahelník, moc mi chutnal a já se s vámi můžu s klidným svědomím podělit o recept.

Potřebujeme:
2 šálky jáhel
3 zralé banány
a dále dle chuti - já použila hrst rozinek +
hrst slunečnicových semínek

Jáhly třikrát spaříme horkou vodou (zalít, propláchnout, vylít a znova) a ve dvojnásobném množství vody uvaříme se špetkou soli doměkka. V míse si rozmačkáme banány, přidáme rozinky a semínka a vmícháme horké jáhly. Směs přendáme do zapékací misky, zakryjeme alobalem a pečeme na 200° zhruba půl hodiny.

Obvykle se jahelník míchá s vejci a klade sněhem z bílků, což v tomto případě nešlo:) - o spojitost se postaraly rozmačkané banány a díky alobalu by neměl být vysušený. Samozřejmě je možné si jej přisladit (pokud máte rádi sladší chutě, doporučuji trochu třtinového cukru přidat) a přidat jakékoliv sušené ovoce či semínka a ořechy, které máte rádi. Uvažovala jsem si nad přidáním nakrájeného tofu či sójového mléka, ale řekla jsem si, že to zase příště:)

Hodnoty jsou následující:
9050 kJ
56g bílkovin
36g tuků
395g sacharidů

1/6 (čili opravdu poctivá porce):
9,3g bílkovin
6g tuků
66g sacharidů

1 komentář:

  1. mňam! sbíhají se mi sliny ... jáhly miluju.
    Přidávám na seznam plánovaných receptů!

    OdpovědětVymazat

Ráda si přečtu Váš názor:)! Díky za komentář, případnou odpověď najdete opět zde. Sofie