čtvrtek 7. června 2012

Jídelníček 7. června + Proč nepočítám energetický výdej

Kuřecí špalíčky byly výborné!
7:30 - špaldová krupice (250ml mléka, 50g krupice), 40g banánu (na kolečka na krupici:))
9:00 - káva 
11:30 - kuřecí špalíčky s orientálním kořením a rýží natural (150g kuřete, trocha bílého jogurtu, 40g rýže natural, rajčata, ledový salát), 10g proteinové tyčinky (přišel mi vzorek a milý ho chtěl zkusit, tak jsem si půlku užrat musela:))
13:45 - proteinové palačinky (25g čoko-koko proteinu, vejce), tvarohový dortík s vločkovým korpusem, na prstík arašídového másla:)
17:45 - restovaná cuketa (300g), 65g mozzarelly light, 5ml olivového oleje
21:00 - 75g tuňáka s cibulkou, ledový salát
Hodnoty: 7150 kJ, 145g bílkovin, 56g tuků, 148g sacharidů
Pohyb: dopoledne ZWOW 16, odpoledne 10min eliptical + Six Week 6-Pack (cca 35 min, půlka z levelu 2 a protože se mi to nechtělo opakovat, tak ještě půlka z levelu 1)

Bílkovin mám dneska hodně, ale beru to tak, že co je navíc, to se stejně vyloučí - nesnažila jsem se o to, ale nadšeně jsem zkoušela proteinové palačinky podle Fitnessgirl, po nich jsem měla ještě hlad, takže dortík a nedošlo mi, že jsou to bílkoviny navíc:)


Jinak, už nějakou dobu si ve STOBu nepočítám energetický výdej. Je to z následujících důvodů:


  • Vím, že cvičení věnuji maximum a více času už bych mu stejně ani věnovat nemohla, čili je zbytečné se stresovat tím, že bych někdy měla nízký výdej.
  • Další fakt je ten, že cvičím s činkami a svaly spalují více energie, takže při posilování samotném tolik kJ nespálím, ale po něm určitě:)
  • Důležité je také to, že často cvičím metodou intervalového tréninku (či přímo tabaty) a tam je využíváno principu potréninkového spalování, takže stejně není ani tak podstatné, kolik času cvičení věnuji.
  • A posledním důvodem by mohl být fakt, že k hubnutí půl kila tuku týdně je potřeba mít denní energetický deficit 500 kcal = 2100 kJ (tj. 3500 kcal/14700 kJ týdně). Můj bazální metabolismus je zhruba 1430 kcal/6000 kJ a můj celkový výdej je při pravidelném cvičení zhruba 2300 kcal/9600 kJ. Já denně příjmu okolo 6500 kJ, momentálně postupně navyšuji na 7000-7500 kJ a z toho je patrné, že onen deficit je v mém případě stále dodržen. Takže se nemusím nijak strachovat, že by případné vynechané cvičení mělo významný dopad na mé hubnutí:)

3 komentáře:

  1. ahoj,jsem nějaká zmatená, příjem nepočítáš,ale přesto vážíš? :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. aha,jen neumím číst,omlouvám se :)

      Vymazat
  2. ty jo, ten poslední odstavec mě hodně zaujal... nevěděla jsem toto..

    OdpovědětVymazat

Ráda si přečtu Váš názor:)! Díky za komentář, případnou odpověď najdete opět zde. Sofie