čtvrtek 7. června 2012

Dva recepty pro zaneprázdněné - rychlý bramborový salát a čína

Jak už jsem zde zmiňovala, vařím pro sebe a přítele. Dříve jsem si s jídelníčkem hlavu nelámala, chtěla jsem, ať je pestrý a výživný, levnější jídla jsem střídala s těmi méně levnými a zdravé pokrmy s méně zdravými. Teď na to ale kvůli svému hubnutí musím jít rafinovaněji, tak, abychom si oba pochutnali a milý se necítil ošizen:) A navíc, když jsem měla jen brigádu, nevadilo mi vařit i hodinku dvě - opravdu si to užívám. Ale nyní, jako "zaměstnaná žena", někdy potřebuji jídla uvařit opravdu rychle. Následující dva recepty jsem si oblíbila.
Následující recept mě napadl, když jsem přítele nechtěla odbýt "těstovinami s něčím" - vzpomněla jsem si, že v mrazáku máme dobré uzené, které vždy koupím v akci (ale jen to s cca 95 % masa, méně nikdy), nakrájím na plátky, ty zvlášť zmrazím a vytahuji dle potřeby. A když on bude mít uzené s bramborovou kaší, tak já chci také něco dobrého:)!


Rychlý bramborový salát
Krabičková úprava, pracovní verze (doslova:))
brambory (na 1 porci pro sebe jsem použila jednu větší)
mražená směsi mrkev + hrášek 
bílý jogurt
cibule
tatarka light (nemusí být)


Brambory nakrájíme na kostičky, uvaříme a slité rozmačkáme. Vsypeme zeleninu dle uvážení:), nadrobno nakrájenou cibuli (podle chuti), promícháme a postupně přimícháváme bílý jogurt tak, abychom dosáhli konzistence bramborového salátu. Já do své porce dala i necelou KL tatarky light. Přidáme sůl a pepř a vychladíme.
Podávala jsem s restovanými kuřecími prsíčky, která jsem večer předtím naložila do bílého jogurtu, koření a lžičky olivového oleje.
Energetické hodnoty tentokrát neuvádím, protože není určeno přesné množství surovin - prostě dle chuti a potřeby - stejně je to už dle ingrediencí naprosto dietní jídlo:)


Čína
2 porce:
140g rýže natural (já dala trochu více, 80g by bylo pro milého málo)
100g sójových kostek (1 pytlík)
kostka bujónu (kupuji Alnatura v DM)
350g mražené zeleniny na čínu (1 pytlík)
koření na čínu


Rýži propláchneme a dáme vařit. Sójové kostky hodíme do hrnce s vroucí vodou spolu s rozdrobenou kostkou bujónu a uvaříme doměkka. Pak slijeme vodu, kostky vymačkáme a vsypeme zeleninu. Okořeníme a necháme chvilku povařit. A to je asi vše:)

Hodnoty na 1 porci:
1966 kJ, 34g bílkovin, 2,6g tuku, 70g sacharidů
- určitě můžeme množství sacharidů snížit ubráním rýže, já si ale řekla, že jídlo je po stránce kJ a tuků v pořádku, tak sacharidů ubírat nebudu


Fotku jsem nestihla, vybité baterky ve foťáku, ach jo.


A jaké rychlé obědy máte rády vy:)?

Žádné komentáře:

Okomentovat

Ráda si přečtu Váš názor:)! Díky za komentář, případnou odpověď najdete opět zde. Sofie